De Straatprijs

14, 15 en 16 December - Willibrordcentrum Heeswijk

Je kent dat wel, pubers en ja, ik was er zelf ook een. Altijd jezelf afzetten tegen die ouwe lui van je.

Hoe vaak gedacht “Als ik het eens voor het zeggen had”.

Zo ook onze Boris, altijd gezeik met pa, maar door de straatprijs van de Postcode Loterij kon hier wel eens snel verandering in komen. En wat ze altijd zeggen als je een grote prijs wint, heb je ineens heel veel vrienden, dat klopt, zo merkt ook Boris.

Als dan je moeder, waar je het goed mee voor hebt, nog een ongelukje krijgt waardoor het zo vertrouwde gezinsleven op zijn kop gezet wordt, begint de ellende. Zelfs de buren en sociale hulptroepen gaan zich er mee bemoeien en Boris eerste gedachte is dan ook: “ Flikker op”, alhoewel?

Beetje van profiteren kan natuurlijk geen kwaad……

Genoeg ingrediënten voor een avondvullende klucht, waar u als publiek echt wel de slappe lach van zult krijgen.

Gewoon luisteren, kijken en lachen zou ik zeggen.

Spelersgroep

De spelersgroep van Kantlijn kent een behoorlijk aantal zéér getalenteerde spelers waarvan een groot deel al geruime tijd lid is.

Enkele van de jongste spelers zijn doorgegroeid vanuit de jeugdgroep. Ze hebben zich al spelenderwijs het toneelspelen eigen gemaakt. Het is, zeker voor de regisseur, een genot om vast te stellen hoeveel ervaring deze spelers in de jeugdgroep al hebben opgedaan. Soms lijkt het wel alsof ze hun leven lang niet anders hebben gedaan. Een typische karakterrol neerzetten en daar de juiste uitstraling aan geven gaat ze zo gemakkelijk af dat je als kijker zou zeggen: "Dat kan ik ook wel". Maar vergeet hierbij niet het feit dat als iemand iets heel goed kan, het er altijd gemakkelijker uitziet dan het is.

Kantlijn is een amateurtoneelvereniging van een behoorlijk hoog niveau, maar waar het hebben van plezier in je hobby toch het meest belangrijk is.

Net zoals zovele andere clubs en verenigingen is ook Kantlijn steeds opzoek naar nieuw talent en leden. Vooral mannelijke spelers zijn welkom. Ben je geïnteresseerd neem dan contact met ons op.

Bewaren

2019 jeugdproductie

Bestuursvoorzitter

Mariette van der Pas