sprookjes

Bewaren

Kantlijn presenteert:

Klaartje met het aardje naar zijn vaartje

Klaartje is dol op tekenen en schilderen en wanneer ze de twee clowns Minnie en Frutsel ontmoet, wil ze maar wat graag van dit kleurige tweetal een schilderij maken.

Maar dat is makkelijker gezegd dan gedaan, zeker nu tante Katrijn op bezoek komt die niet zo aardig blijkt te zijn.

Oom Frederik is oké, maar zijn knecht Dolf zou, volgens tante, het beste met Klaartje kunnen trouwen, zodat ze alles en vooral het geld van Klaartje in de gaten kan houden.

Problemen genoeg voor Klaartje dus, die het liefste zou zien dat haar schilderijen en tekeningen als kunst zouden worden verkocht.

Wellicht dat Minnie en Frutsel haar kunnen helpen.

Hoe dit allemaal voor haar afloopt? Kom je toch gewoon even kijken en luisteren, want deze Jubileum Jeugd voorstelling van Toneelvereniging Kantlijn zit vol met live muziek, gespeeld door de Kantlijn muziek band.

O ja, bijna vergeten, voor iedere jeugdige bezoeker heeft Kantlijn een presentje omdat we 35 jaar bestaan, dus komen zou ik zeggen.

Geschreven door: Wim Burkunk

De jeugdgroep van Kantlijn bestaat uit kinderen vanaf 10 tot 18 jaar.

Alle kinderen in de leeftijd van 10 - 18 jaar kunnen zich aanmelden om lid te worden van Kantlijn.

De kinderen leren bij Kantlijn op een speelse manier creatief bezig te zijn. Wat is er voor een kind mooier dan een rol te spelen waarin het zichzelf herkent.

Onder leiding van kundige regisseuses studeren de kinderen toneelstukjes in die ze voor leeftijdsgenootjes tot uitvoering kunnen brengen. Hierbij wordt uitgebreid aandacht besteed aan samenspel, expressie, stemgebruik en articulatie. Maar ook improvisatie en eigen inbreng komen aan de orde. Kortom, het kind is op een artistieke manier bezig om samen met andere kinderen te leren spelen.

De jeugdgroep wordt bij Kantlijn vooral gezien als een kweekvijver voor de groep volwassenen. Kinderen met genoeg interesse en talent kunnen doorgroeien tot de groep volwassen spelers.

Natuurlijk is Kantlijn, net zoals vele andere verenigingen, altijd opzoek naar nieuwe leden. Bij Kantlijn is vooral aan jongens een gebrek

2019 jeugdproductie

Meespelen?

Wil jij ook graag meespelen bij de jeugdgroep? Meld je dan aan bij Mariette vd Pas via telefoonnummer: Tel.: 06 30 218 961